Novosti

Održana edukacija za primjenu testa EPoC

19 Travanj 2018
U Novigradu je od 10. do 13. travnja boravio psiholog Todd Lubart, znanstvenik sa Sveučilišta u Parizu René Descartes. Održao je edukaciju za primjenu EPoC testa za mjerenje potencijalne kreativnosti kod djece i mladih te nekoliko zanimljivih izlaganja na temu kreativnosti namijenjenu psiholozima, pedagozima, učiteljima, odgajateljima i drugim odgojno – obrazovnim stručnjacima.
Njegov rad na kreativnosti je opsežan i obuhvaća oko 75 publikacija, članaka, knjiga i poglavlja knjiga koja pokrivaju različite aspekte fenomena: kreativni proces, individualne razlike, ulogu spoznaje i emocija, okolišne i kulturne čimbenike brojne druge.
EPoC je relativno nova mjera potencijalne kreativnosti djece koju su početkom 21. stoljeća, nakon rada na formuliranju investicijske teorije kreativnosti (autori: Robert J. Sternberg i Todd Lubart) na pariškom sveučilištu Université Paris Descartes razvili Todd Lubart, Maud Besançon i Baptiste Barbot.
Test je namijenjen evaluaciji potencijalne kreativnosti djece i mladih od 5 do 18 godina, a radi se o bateriji testova kojom se kreativnost mjeri u nekoliko domena: jezično-literarnoj, grafičko-slikovnoj, socijalno-interpersonalnoj, znanstveno- istraživačkoj (prirodoslovni i društveni fenomeni), matematičkoj, glazbenoj i tjelesno- kinestetskoj (ples i pokret) domeni. Testovi iz različitih domena trenutno su u različitim fazama razvoja što određuje mogućnost i modalitete njihovog korištenja u Hrvatskoj.
Dr. Todd Lubart održao je i dva predavanja na stručnom skupu u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. U prvom izlaganju pod nazivom „Homo creativus: Kreativne okoline“ je na početku prikazao rezultate istraživanja kreativnosti u odnosu na pedagoške programe koje djeca pohađaju – Klasični, Montessori i Freinet. Uspoređujući njihove značajne razlike dao je uvod u drugo opsežno istraživanje kojim je ispitivan utjecaj različitih okolinskih čimbenika na kreativnost i ponašanje koristeći 3d virtualni svijet „Second life“. Predavanje je zaokruženo prikazom izrade Kreativnog profila ličnosti i kako se pomoću tih informacija može pomoći mentorima da budu uspješniji u razvoju svojih kapaciteta za poticanje kreativnosti kod djece i mladih.
U drugom predavanju pod nazivom „Kreativni procesi u umjetnosti“ je nakon uvoda o dosadašnjim analizama psiholoških procesa koji dovode do kreativnih rješenja prikazao tijek i rezultate istraživanja pod nazivom „CreoPro“ provedenog u suradnji nekoliko francuskih sveučilišta. U njemu su radili opsežnu psihološku i lingvističku analizu procesa stvaranja kod visoko kreativnih stručnjaka raznih profila, od umjetnika do inženjera. Nakon uspostavljanja modela uspješnog kreativnog procesa testirali su ga na studentima umjetnosti koji su postigli bolje rezultate nakon usvajanja smjernica za postizanje kvalitetnijeg kreativnog procesa.
Rad profesora Lubarta na fenomenu kreativnosti savršen je primjer kako je to područje psihologije dinamično i višestruko. Fenomen kreativnosti odražava se na kognitivne, osobne, emocionalne, motivacijske i društvene procese odjednom, a proučavanje kreativnosti se može naći na raskrižju između različitih psiholoških područja: kognitivnih, društvenih i osobnih, organizacijskih, razvojnih, obrazovnih, individualnih razlika i tako dalje.
Edukacija je organiziralo Društva psihologa Istre u suradnji s Centrom za poticanje darovitosti Rijeka, Učiteljskim fakultetom u Rijeci i OŠ Rivarela Novigrad uz potporu Istarske županije.

Fotografije s edukacije pogledajte u našoj Galeriji.

Članstvo

Društvo psihologa Istre okuplja više od 100 psihologa s područja Istarske županije.

Želite li nam se pridružiti?
Ispunite web pristupnicu!

E-obavijesti

Želite li na Vašu e-mail adresu primati obavijesti o novim sadržajima na našim stranicama?

Linkovi