Projekti
Projekti
- 2003./2004. – Ispitivanje stanja, potreba i kvalitete življenja starijih osoba s Velog Vrha
Na poziv Kluba 50+ iz Pule koji je tada djelovao na području Velog Vrha u Puli Društvo psihologa Istre uključilo se u nekoliko aktivnosti: pripremu upitnika za ispitivnanje stanja, potreba i kvalitete življenja starijih osoba, pripremu anketara (stanovnika Velog Vrha) za primjenu upitnika te u obradu i prikaz rezultata. - od 2003. – Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju
Nekoliko psihologa – članova Društva psihologa Istre uključeno je u projekt koji provodi Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet iz Zagreba u suradnji s Istarskom županijom – Odjelom za zdravstvo i socijalnu skrb. - 2005. – Savjetovanje iz obiteljske terapije
Danski terapeut Jesper Juul za razne stručnjake Istarske i Primorsko-goranske županije proveo je savjetovanje iz obiteljske terapije kroz tri susreta.
Voditeljica projekta: Vesna Rusijan Ljuština - 2004./2005.- Ispitivanje stanja, potreba i kvalitete življenja starijih osoba u Istarskoj županiji
Projekt predstavlja proširenje projekta “Ispitivanje stanja, potreba i kvalitete življenja starijih osoba s Velog Vrha”. Cilj istraživanja je bio ispitati neka osnovna obilježja starijih ljudi u Istarkoj županiji i to njihove demografske i socijalne osobine te zdravstvene probleme. Ispitana je i raznovrsnost i razina njihovih potreba i aktivnosti te razina zadovoljstva životom i uvjetima života. Ovakvi podaci pomažu pri razumijevanju stanja i potreba starijih ljudi koji postaju sve brojniji dio populacije te predstavljaju polaznu točku za osmišljavanje plana aktivnosti i intervencija usmjerenih ka postizanju kvalitetnijeg života u starosti. Rezultati su prikazani u publikaciji “U sjeni ladonje: slika starenja u Istri”.
Voditeljica projekta: Marlena Plavšić - 2006. – Interne edukacije
Inicijativa o dijeljenju profesionalnog znanja i iskustva članova i članica Društva psihologa Istre svojim kolegicama i kolegama zaživjela je kroz tri edukacije: - Dževdet Hadžiselimović: Neki stručni i etički problemi psihodijagnostike; Kognitivni stil impulzivnost – refleksivnost i njegove implikacije pri primjeni nekih psihologijskih instrumenata; Projektivna tehnika Nedovršene priče Luise Duess
- Dževdet Hadžiselimović: Dijagnosticiranje poremećaja u čitanju; Projektivna tehnika Crtež obitelji kao obitelji životinja
- Danica Kuzmanović: Suportivni rad s onkološkim bolesnicima
- Voditelj projekta: Mladen Kosanović
- 2007. – Istraživanje zadovoljstva psihologa radom strukovnih tijela
Inicijator aktivnosti: Mladen Kosanović - 2006./2007. – Strategije uspješnog starenja
Projekt predstavlja nastavak na projekt “Ispitivanje stanja, potreba i kvalitete življenja starijih osoba u Istarskoj županiji” i sastoji se od 2 dijela. Jedan dio projekta odvijao se kroz cikluse od radionice u nekoliko gradova u Istri. Radionicu s temom “U mirovini sam, al’ ne mirujem” vodile su Gioia Mikluš i Milena Ćupić, radionicu “Imam li ja bolest, ili ona ima mene?” vodila je Danica Kuzmanović, a radionicu “Svatko ima nekog koga nema” vodile su Doris Apostolovski i Marlena Plavšić. Drugi dio predstavlja istraživanje o strategijama uspješnog starenja osoba u Istarskoj županiji. Rezultati su prikazani u publikaciji “Uspješno starenje”.
Voditeljica projekta: Neala Ambrosi-Randić - od 2007. – Tjedan psihologije
Više o Tjednu psihologije. - 2010. Medijska pismenost u prevenciji poremećaja u ponašanju djece i mladih
S obzirom na sve veću dostupnost raznih medija komunikacije djeci nameće se potreba razvijanja medijske pismenosti djece, roditelja, učitelja i stručnih suradnika u školama. Mediji poput televizije, interneta i mobitela pružaju djeci cijeli niz pozitivnih mogućnosti zabave, edukacije, sklapanja prijateljstva, razvijanja vještina pismenog izražavanja. Te otvorenije komunikacije, međutim, nose i niz opasnosti poput gubitka anonimnosti, modeliranja neprihvatljivog ponašanja te elektroničkog nasilja. Stoga je potrebno educirati djecu kako da postanu medijski kritična te kako da se prikladno zaštite. Potrebno je educirati i roditelje i ostale dionike odgojnog procesa djece kako bi postavili pravilne okvire u korištenju medijskih sadržaja te dodatno poticali medijsku pismenost djece. Cilj projekta je kroz edukaciju o medijskoj pismenosti smanjiti štetne utjecaje raznih medija na razvoj djece. To planiramo ostvariti kroz edukaciju psihologa (40-50 psihologa), edukaciju o medijskoj pismenosti roditelja (120-160 roditelja) na roditeljskim sastancima i učenika (150-200 djece) kroz radionice na satovima razrednika u 5 osnovnih škola Istarske županije. Očekivani rezultati jesu medijsko opismenjavanje roditelja, učenika i psihologa što vodi kvalitetnijem roditeljstvu i većoj zaštiti djece od štetnih učinaka medija i elektronskog nasilja među djecom.
Voditeljica projekta: Hana Šiljan Bembić - 2014. Psihologija za gospodarstvenike i gospodarstvenice
Na poziv Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Pula, Društvo psihologa organiziralo je predavanja i radionice za članice i članove Županijske komore Pula. Teme su bile sljedeće: - Jasna Sloković: Komunikacija
- Kristina Pauro: Upravljanje vremenom
- Doris Apostolovski: Kreativnost
- Davor Apostolovski: Stres
- Iva Milanović: Upravljanje promjenama
- Sara Reljica Kostić i Nina Buić: Tim i vlastita uloga u timu
- Sara Reljica Kostić i Nina Buić: Korištenje mentalnih mapa u otkrivanju vlastitih potencijala
- Neda Nefat: Sprječavanje i rješavanje sukoba
- Nevena Tolanov: Poslovno komuniciranje na sastancima
- Irena Brajković: Asertivnost
- Vesna Rusijan: Poslovna suradnja
- Nevena Tolanov: Nagrađivanje zaposlenika – razlikovanje nagrada i motivatora vam može pomoći u poslu
- Sandra Milotti Ašpan: Umijeće delegiranja
- Nevena Tolanov: Organizacijska kultura i klima
- Koordinatorica aktivnosti: Marlena Plavšić